Jesteś tutaj:
  • Home
  • Projekty edukacyjne

Projekty edukacyjne

Innowacje i programy własne nauczycieli realizowane w roku szkolnym 2024/2025

„Szkolna Liga Historyczna – HiSTOliga”

„Sketchnoting na lekcjach historii. Historia w QRcodach”

„3xL czyli Lektura, Lapbook, Leporello”

„Kolorowy rok, czyli każdego dnia jest jakieś święto”

„Historia od A do Z

„A jak alfabet… Z jak zdolności – Klasowy Klub Ortograffiti”

„Moja lekcja angielskiego” – Innowacja realizowana w klasach 2 i 3

„English Reading Corner, czyli Angielski Klub Młodego Czytelnika”

„Pociągiem do Krainy Wiedzy”

„Dzień bez podręcznika”

„Poznaję moje miasto Kraków”

„Cała Polska czyta dzieciom”

„Musica Ars Amanda”

„Eksperymentujemy razem”

Projekty edukacyjne realizowane w roku szkolnym 2021/2022:

– „Moja lekcja języka angielskiego” – klasy II i III

– „Zagrajmy” – realizacja projektu „Emocja. Kreatywność, Tolerancja, Iskierki Emocji, Wyobraźnia, Moc słów”  – klasy 0-III

– „A jak abstrakcja” – projekt plastyczny realizowany w Cricotece – klasy I-III

–  lekcje okolicznościowe związane z Narodowym Dniem Żołnierzy Wyklętych – klasy IV-VIII (projekt interdyscyplinarny)

– lekcje okolicznościowe organizowane z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru – klasy 0-VIII

– okolicznościowe lekcje języka angielskiego związane z Dniem św. Patryka – klasy IV-VIII

– Eksperymenty z suchym lodem – warsztaty chemiczne w klasach II-IV

– lekcje okolicznościowe poświęcone Międzynarodowemu Tygodniowi Mózgu – klasy IV-VIII

– lekcje okolicznościowe poświęcone 180. rocznicy urodzin Marii Konopnickiej – klasy I-VIII

– „How to make our School eco-friendly” – projekt realizowany na lekcjach języka angielskiego w klasach IV-VII

– „Moje miasto Kraków” – projekt realizowany w klasach I-III

– lekcje prowadzone według scenariuszy Uniwersytetu Dzieci: „Ciekawskie pierwszaki”, „Co może powstać z drewna?”, „Czy trójkąt może być kwadratem?”, „Kiedy kogoś kochamy…”, „Jak koncentracja pomaga detektywom w pracy?”, „Czy wszystkie zwierzęta widzą tak samo?”

– „Fizyka według Leonarda da Vinci” – warsztaty z fizyki dla klas IV-VIII

– projekt czytelniczy „Lekturki spod chmurki” – klasy I-III

– lekcje okolicznościowe z okazji Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia oraz  Międzynarodowego Dnia Liczby Pi

– projekt plastyczny „Malowanie na śniadanie” – klasy 0-III

2012-01-05
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III
Informujemy, że Społeczna Szkoła Podstawowa nr 5 STO uzyskała grant w wysokości 30 tysięcy złotych współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9. 1 na realizację projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III Społecznej Szkoły Podstawowej nr 5 STO w Zespole Szkół Społecznych nr 5 STO w Krakowie”. W ramach grantu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne dla uczniów najmłodszych klas oraz prowadzone dodatkowe zajęcia w latach 2012 i 2013.

2011-12-09
„Odblaskowa szkoła”
Miło nam poinformować, że Społeczna Szkoła Podstawowa nr 5 STO została uznana za najlepszą szkołę w mieście Krakowie w II Edycji Małopolskiego Konkursu „Odblaskowa Szkoła” organizowanego przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie pod patronatem Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i Małopolskiego Kuratorium Oświaty. Gratulujemy wszystkim uczniom oraz koordynatorce konkursu mgr Renacie Płaziak.

2010-02-12
Ratujemy i Uczymy Ratować
Od lutego 2010 roku uczniowie Społecznej Szkoły Podstawowej nr 5 STO uczestniczą w programie realizowanym przez Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy „”Ratujemy i Uczymy Ratować”. Celem programu jest nauka pierwszej pomocy dzieci w klasach I – III szkoły podstawowej i obejmuje szkolenia w zakresie podstaw pierwszej pomocy czyli wezwania pomocy, zachowania w razie utraty przytomności oraz resuscytację krążeniowo – oddechową. Szkolenia składają się z dwóch części : zajęć teoretycznych (film animowany „Doktor Kręciołek” oraz prezentacja multimedialna dotycząca pierwszej pomocy) oraz zajęć praktycznych – wzywanie pomocy z wykorzystaniem tekturowych telefonów, resuscytację krążeniowo – oddechową przy pomocy mini Anne oraz little Anne. Po ukończeniu zajęć uczniowie zdają test i otrzymują certyfikat oraz książeczkę „Mój podręcznik do nauki pierwszej pomocy”.

2009-03-20
Orlen Bezpieczne Drogi
Od 20 marca 2009 roku do połowy czerwca 2010 roku uczniowie Zespołu Szkół Społecznych nr 5 STO realizowali projekt „Mamo, tato – chcę być bezpieczny na drodze” w ramach nagrody otrzymanej w Ogólnopolskim Konkursie „Orlen Bezpieczne Drogi”. Szkoła otrzymała nagrodę specjalną w kategorii „Rodzice wzorem dla dziecka”. Była to nagroda finansowa przeznaczona na realizację szkolnej inicjatywy oraz Złota Tarcza Bezpieczeństwa. Dzięki naszym działaniom zwiększyła się świadomość uczniów związana z uczestnictwem w ruchu drogowym.
Zobacz naszą inicjatywę.

2009-02-06
Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
Od kwietnia 2009r. uczniowie Społecznej Szkoły Podstawowej uczestniczą w projekcie: „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 3. 3. 4 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Głównym celem projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną odbywać się będzie poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Zobacz więcej: www.pierwszaki.eu