2 września 2009 roku w naszej szkole rozpoczęły się zajęcia z cyklu Pierwsze uczniowskie doświadczenia
drogą do wiedzy. Realizacja projektu stwarza warunki wszechstronnego rozwoju dziecka, daje dzieciom szansę
na rozwój zdolności i zainteresowań. Do tego celu w naszej szkole została stworzona "klasopracownia",
w której zostały zorganizowane trzy Dziecięce Ośrodki Zainteresowań. Powstały one na bazie zestawu środków
dydaktycznych, które wyzwalają zainteresowania oraz rozwijają zdolności i umiejętności uczenia się zgodnie
z indywidualnym rytmem i profilem inteligencji.
Jako że początek roku szkolnego był ciepły i pogodny, często zajęcia odbywały się w plenerze. Wówczas
wykorzystywaliśmy chustę animacyjną, a zabawy z jej zastosowaniem ułatwiły wzajemne poznanie się
i zintegrowanie grupy. Uczniowie ćwiczyli gibkość i zwinność, usprawniali motorykę własnego ciała,
ćwiczyli refleks i spostrzegawczość.
Podczas naszych spotkań, uczniowie, dzięki ciekawie i rzetelnie przygotowanym scenariuszom, mogli rozwijać
swoją inteligencję matematyczno- logiczną, ruchową, językową, muzyczną, wizualno- przestrzenną, przyrodniczą,
interpersonalną oraz intrapersonalną. Ich pełne zaangażowanie i radość, jaka towarzyszyła podczas pracy
dawały poczucie, że projekt, w którym bierze udział nasza szkoła, jest czymś dobrym i pomocnym w rozwoju
wszelkich percepcji dzieci. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia, podczas których mogli wykazać się
swoją twórczością literacką, wyobraźnią i fantazją. Chętnie tworzyli własne zakończenia opowiadań czy układali
wiersze o określonej tematyce. Przy zajęciach muzycznych posługiwali się instrumentami perkusyjnymi, które
były doskonałą pomocą dydaktyczną, rozwijającą ich zdolności muzyczne, a także koordynację ruchowo – słuchową.
Sprawność ruchową i kinestetyczną usprawniali podczas zabaw ruchowych, do których wykorzystywali akcesoria
ze "stojaka sportowego".
Wszystkie pomoce dydaktyczne, które otrzymała nasza szkoła są doskonałym narzędziem do pracy z dziećmi.
Okazują się one niezwykle pomocne w organizacji zajęć, które mają na celu wsparcie rozwoju szeroko pojętej
inteligencji dzieci. Projekt, który cieszy się dużym zainteresowaniem wśród naszych uczniów, poszerza ich
zainteresowania i zdolności muzyczne, sportowe, aktorskie, plastyczne. Stopniowo wyłaniają się wśród naszych
uczniów wspaniałe "talenty".
Mgr Renata Płaziak